Huštění dusíkem

Huštění pneumatik inertním plynem (dusíkem)

Huštění pneumatik dusíkem - co je dobré vědět:

  • Pneumatika se sama pozvolna vypouští, a to o 70 g měsíčně.
  • Uživatel vozidla kontroluje tlak huštění svých pneumatik průměrně jednou ročně.
  • Jízda s podhuštěnými pneumatikami je riziková, protože v závažných situacích nemá vozidlo stoprocentní odezvu řízení.
  • Dusík je inertní a stabilní plyn, jehož tlak zůstává konstantní i v případě zahřívánípneumatik. Velikost molekul dusíku znemožňuje ztrátu tlaku huštění, která bývá způsobena přirozenou pórovitostí pneumatiky.

 

VÝHODY HUŠTĚNÍ DUSÍKEM:

  • Vyšší bezpečnost s nižším rizikem prasknutí pneumatiky, ke kterému dochází při jízdě s podhuštěnými pneumatikami.
  • Lepší jízdní vlastnosti vozidla a větší jízdní komfort díky jízdě se správným tlakem huštění.
  • Lepší přilnavost pneumatik k vozovce díky minimálním výkyvům teplot a tlakuvzduchu, které bývají způsobovány vlhkostí vzduchu v pneumatice.
  • Nižší náklady.
  • Pneumatiky nahuštěné na správný tlak mají nižší valivý odpor a šetří tak spotřebu paliva.
  • Delší kilometrová životnost pneumatik.
  • Stabilní tlak v pneumatikách zvyšuje jejich životnost, protože běhoun se opotřebovává pravidelněji.
  • Ochrana životního prostředí.
  • Snížená spotřeba paliva znamená také méně emisí plynů způsobujících skleníkový efekt.
  • Prodloužená životnost pneumatik znamená menší množství pneumatik určených k likvidaci.
  • Využití dusíku pro huštění pneumatik je technika, které již delší dobu využívají odvětví s nejvyspělejšími technologiemi, jako je letecký průmysl, raketová technika neboFormule 1, ale také nákladní vozidla a stroje pro veřejné stavební práce.


V dnešní době se užití dusíku vyvinulo natolik, že jeho výhody oceňují nejen řidiči nákladních vozidel, ale také řidiči vozidel osobních.